وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی
عابدان از گناه توبه کنند
عارفان از عبادت استغفار

نشانی در بلاگفا : http://mrfarzi.blogfa.com

کانال: https://t.me/erfaan_amali
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

معرفی آزمون زبان وزارت علوم (MCHE یا MSRT)

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۱۰ ب.ظ

آزمون MSRT در واقع همان MCHE است که نام آن توسط اداره­ بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم تغییر پیدا کرده است. MCHE، مخفف وزارت فرهنگ و آموزش عالی بود که به MSRT مخفف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر یافته است. این آزمون یک آزمون سنجش سطح زبان است که معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار می‌کند و برای داوطلبان متقاضی اعزام با هزینه‌ شخصی و بورسـیه­ خارج از کشور و نیز دکترای داخل وزارت علوم و وزارت بهداشت و نیز داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی معتبر است. آزمون MSRT، در مقایسه با امتحانات TOEFL و IELTS، ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

این آزمون ۱۰ بار در سال و در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. شرکت در آزمون محدودیت نداشته و در صورت عدم قبولی در یک دوره می‌توان در دوره‌های بعدی نیز ثبت‌نام کرد. اعتبار مدرک آزمون MSRT دو سال پس از برگزاری آزمون است.

این آزمون، نمره منفی ندارد و نمره­ قبولی در آن ۵۰ به بالا (از ۱۰۰ نمره) است، البته در مواردی بسته به دانشگاه موردنظر متغیر است.

ساختار آزمون

برای قبولی در این آزمون، باید توانایی خود را در چهار مهارت تقویت کنید: Vocabulary ،Reading ،Listening و Structure.

این آزمون به صورت تستی برگزار می‌شود، دارای ۱۰۰ سؤال است و از سه قسمت تشکیل شده است:

۱- Listening Comprehension: این قسمت از ۳۰ تست تشکیل شده است و در آن از مکالمات کوتاه، بلند و نیز درک مطلب شفاهی سؤال پرسیده می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به این بخش از آزمون بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بوده و دفترچه سؤالات آن به صورت مجزا از دفترچه دو بخش دیگر توزیع می‌شود.

۲- Structure and Written Expression: این قسمت شامل ۳۰ تست است که ۱۵ مورد آن مربوط به Structure و ۱۵ تست دیگر مربوط به Written Expression می‌باشد. مدت زمان پاسخگویی به این بخش ۲۰ دقیقه است. زمان لازم جهت پاسخگویی به این بخش از آزمون ۴۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

۳- Reading Comprehension: از ۴۰ تست تشکیل شده که معمولاً شامل ۴ متن جداگانه می‌باشد که برای هر قسمت ۱۰ سؤال مطرح شده است.

لازم به ذکر است که دفترچه بخش‌های درک مطلب و گرامر، پس از اتمام بخش شنیداری توزیع می‌گردد.

جدول زیر تعداد سؤالات هر بخش و مدت زمانی که به آنها اختصاص داده شده را نشان می‌دهد:

عنوان بخش آزمون

تعداد سؤالات

زمان پاسخ‌دهی

بخش شنیداری

۳۰ پرسش

۳۰ – ۳۵ دقیقه

بخش ساختار

۳۰ پرسش

۲۰ دقیقه

درک مطلب و لغت

۴۰ پرسش

۴۵ دقیقه

نحوه ثبت‌نام در آزمون

ثبت‌نام این آزمون به صورت اینترنتی و پرداخت هزینه­ آن، به‌صورت آنلاین است. هزینه شرکت در این آزمون در حال حاضر(تیرماه 1395) ۶۰۰,۰۰۰ ریال است.

جهت ثبت‌نام برای این آزمون باید به آدرس http://msrt-exam.msrt.ir مراجعه کنید و در صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک نموده و فرم ثبت‌نام را به دقت تکمیل نمایید.

  msrt1

پس از ثبت‌نام اولیه و تکمیل مشخصات، لازم است تصاویر مدارک خود شامل عکس (جدید، تمام‌رخ و زمینه روشن)، صفحه اول اصل شناسنامه، کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی  یا کارت دانشجویی را اسکن نموده و از قسمت «ارسال مدارک» در پروفایلتان بارگذاری نمایید.

 msrt2

توجه داشته باشید که لازم است مدارک شما توسط مدیر سامانه تأیید شود. بنابراین لازم است پیش از تاریخ شروع ثبت‌نام آزمون، پروفایل خود را بسازید. زمان تأیید مدارک توسط مدیر سامانه بعد از ساختن پروفایل و ارسال آن از روز شنبه تا چهارشنبه حداقل ۲۴ ساعت و روزهای تعطیل ۴۸ ساعت می‌باشد. زمانی که ثبت‌نام در حال انجام است، ممکن است به علت پر شدن ظرفیت و عدم تأیید مدارک، نتوانید در حوزه­ موردنظر خود ثبت‌نام کنید. در نظر داشته باشید که ظرفیت این آزمون در بسیاری حوزه‌ها به علت محدودیت ظرفیت، در ساعت اولیه تکمیل می‌شود.

داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام در آزمون تا ۱۶ ساعت قبل از ساعت شروع ثبت‌نام هر آزمون و ۸ ساعت پس از ثبت‌نام در سامانه پروفایل بسازند.

جهت ثبت‌نام در آزمون باید روی گزینه «ثبت‌نام در آزمون» کلیک کنید. در صورتی که آزمونی جهت ثبت‌نام وجود داشته باشد، آزمون مورد نظر و حوزه انتخابی را رزرو نموده و طبق مهلتی که سامانه به شما جهت پرداخت هزینه آزمون می‌دهد اقدام کنید. پس از پرداخت هزینه به‌صورت آنلاین، لازم است کد رهگیری را یادداشت نمایید.

msrt3

دریافت کارت

جهت دریافت کارت آزمون می‌توانید سه روز قبل از هر آزمون وارد پروفایل خود شده و آن را در قسمت «دریافت کارت»، مشاهده و پرینت نمایید. همچنین لازم است جهت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی را همراه داشته باشید.

 msrt4

نحوه انصراف یا جابه‌جایی در آزمون

اگر چه اعلام شده که انصراف از آزمون، جابه‌جایی تاریخ و استرداد هزینه‌ پرداختی در این آزمون امکان‌پذیر نیست، اما داوطلبان می‌توانند از طریق بخش «ارسال و دریافت پیام» در پروفایل خود، درخواست خود را با مدیر سامانه مطرح نمایند.

 msrt5

دریافت کارنامه

معمولاً کارنامه این آزمون حداکثر ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون در پروفایل داوطلبان در دسترس خواهد بود، در این باره در روز برگزاری آزمون اطلاع‌رسانی می‌شود.

جهت دریافت کارنامه‌ آزمون نیاز به مراجعه‌ حضوری نمی‌باشد. داوطلبان می‌توانند بعد از دریافت کارنامه از داخل پروفایلشان، قسمت «دریافت کارنامه» آن را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه نمایند و دانشگاه‌ها می‌توانند طبق شماره بارکد ۱۵ رقمی که در پایین کارنامه درج گردیده است و از طریق سامانه­ آزمون زبان (قسمت صحت کارنامه) تأییدیه­ نتیجه­ شما را مشاهده نمایند.

msrt6

اعتراض به نتیجه آزمون

در صورت اعتراض داوطلب به نمره، مهلت درخواست تجدید نظر در آزمون فقط ۵ روز بعد از تاریخ اعلام نتایج آزمون است و داوطلبان باید همراه درخواست، شماره‌ داوطلبی و نتیجه­ اعلام ­شده را ارسال نمایند. نتیجه­ تجدید­نظر بعد از مهلت ۵ روزه در صورتی که نتیجه­ داوطلب تغییر کند در کارنامه‌ داوطلب درج می‌گردد و به داوطلب به صورت انفرادی پاسخ داده نمی‌شود. بدین صورت که اگر نتیجه تغییر نکرد، نمره‌ای که قبلاً اعلام شده بود، صحیح است.

منابع آزمون

منابعی که برای این آزمون معرفی شده، منابع آزمون تافل است. داوطلبان اغلب خواندن منابع زیر را برای این آزمون مفید دانسته‌اند:

- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری

- کتاب لغات ضروری تافل

- کتاب رایگان وب‌سایت پی‌اچ‌دی تست

- کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون‌های زبان، انتشارات کتابخانه فرهنگ

- کتاب Longman Preparation Course for the TOEFL Test

- کتاب Toefl Test Preparation Kit

- کتاب Barron’s Toefl

جدول آزمون‌های سال ۹۵

روز وتاریخهای برگزاری آزمون

روز، ساعت و تاریخ شروع ثبتنام آزمون

زمان پایان ثبتنام

شهرهای برگزارکننده آزمون

جمعه ۱۳۹۵/۲/۳

۹۵/۰۱/۰۸
از ساعت ۱۰ صبح

بعد از تکمیل ظرفیت حوزه‌ها

تهران، تبریز، اهواز، ارومیه، مشهد (دانشگاه امام رضا (ع))، مشهد (دانشگاه فردوسی مشهد)، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، بابلسر، زاهدان، یزد، همدان، اردبیل، شیراز، رشت، بیرجند، اراک، خرم‌آباد، قم، شیراز (دانشگاه شیراز)

جمعه ۱۳۹۵/۳/۷

۹۵/۰۲/۱۲
از ساعت ۱۰ صبح

بعد از تکمیل ظرفیت حوزه‌ها

تهران، تبریز، اهواز، ارومیه، مشهد (دانشگاه امام رضا (ع))، مشهد (دانشگاه فردوسی مشهد)، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، بابلسر، زاهدان، یزد، همدان، اردبیل، شیراز، رشت، بیرجند، اراک، خرم‌آباد، قم، شیراز (دانشگاه شیراز)

جمعه ۱۳۹۵/۵/۱

۹۵/۰۳/۲۳
از ساعت ۱۰ صبح

بعد از تکمیل ظرفیت حوزه‌ها

تهران، تبریز، اهواز، ارومیه، مشهد (دانشگاه امام رضا (ع))، مشهد (دانشگاه فردوسی مشهد)، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، بابلسر، زاهدان، یزد، همدان، اردبیل، شیراز، رشت، بیرجند، اراک، خرم‌آباد، قم، شیراز (دانشگاه شیراز)، سنندج (دانشگاه کردستان)، قزوین

جمعه ۱۳۹۵/۶/۵

۹۵/۰۵/۱۱
از ساعت ۱۰ صبح

بعد از تکمیل ظرفیت حوزه‌ها

اعلام می‌شود.

جمعه ۱۳۹۵/۷/۹

اعلام می‌شود.

بعد از تکمیل ظرفیت حوزه‌ها

اعلام می‌شود.

جمعه ۱۳۹۵/۸/۱۴

اعلام می‌شود.

بعد از تکمیل ظرفیت حوزه‌ها

اعلام می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی