وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی
عابدان از گناه توبه کنند
عارفان از عبادت استغفار

نشانی در بلاگفا : http://mrfarzi.blogfa.com

کانال: https://t.me/erfaan_amali
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

عزاداری مدرن؟!

دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵ ب.ظ
شما را نمی دانم اما من برای حضرت اباعبدالله علیه السلام دو مصیبت بزرگ می بینم و برای هر کدام جداگانه اشک می ریزم اما عجیب است هر دو مصیبت را پیروان دین بر سر اباعبدالله علیه السلام  می آورند. یکی از مصائب همان است که 1400 سال پیش پیروان ملعون آل ابوسفیان بر امام حسین علیه السلام وارد کردند اما مصیبت دوم همان است که ما به نام عزاداری بر سر ایشان می آوریم.
من واقعا نمی دانم آیا امام حسین علیه السلام واقعا راضی است که ما بر طبلهای بدان بزرگی بزنیم و آلودگی صوتی ایجاد کنیم؟
تعظیم شعائر دینی لازم است ولی مبادا این تعظیم شعائر باعث شود که ما به حقوق دیگران در امکان متعدد تعرض کنیم و مبادا باعث شود که سنگرها(مساجد) را خالی بگذاریم و عزاداری هایمان در کوچه و خیابان خلاصه شود...
و آیا مورد رضایت امام خواهد بود که با این شیوه های امروزی و آن منش حمل علمهای سنگین و بزرگ با نقش و نگارهای مختلف؟!
آیا این که ثوابهای بزرگی که روایات نورانی ائمه اطهار علیهم السلام بیان داشته اند با این گونه عزاداری ها محقق می شود؟
من از عزاداران عزیز خیابانی (که خدا اجرشان را زیاد کند) می پرسم که  آیا با این نوع عزاداری به اهداف امام حسین علیه السلام پی می برند؟
در این دو مصیبت یک نکته مشترک می بینم و آن این که کج فهمی و برداشت سطحی از دین عامل هر دو مصیبت است.
دل آدم درد می گیرد که موقع اذان و نماز مساجد پر نقش و نگار ما خالی از نماز گزار هستند اما کنار خیابان پراست ازافرادی که در عزادراری سالار شهیدان سیاه پوش هستند و منتظرند که دستجات عزاداری پابگیرد و بدانها ملحق شوند و به تماشای عزاداران بنشینند آری ای برادر عزیز! این امامی که شما به عزای آن آمده اید در کنار خیابان و سیاه پوشیده اید در مقابل تیرباران دشمن نماز اول وقت را ترک نکرد و فرمود من به نماز عشق می ورزم...
خواهر گرامی که در کنار عزاداران با آن وضع نه چندان مناسب حجاب  ایستاده ای آیا فکر نمی کنی که با این کار نه تنها ثوابی نمی برید بلکه گناهی هم مرتکب می شوید؟ یک لحظه وضع حجاب حضرت زینب سلام الله علیها و دیگر زنان دختران اهل بیت علیهم السلام را مطالعه کنید و ببینید که اگر در آن لحظه حضرت زینب سلام الله علیها شما را ببیند درباره چه موضوعی با شما گفتگو خواهد کرد؟  اگر بگوید این مدل حجاب مناسب نیست آیا خجالت نخواهید کشید و یا او را هم _معاذالله_ به اُمّل بودن متهم خواهید کرد؟
منبری بزرگوار و گرامی آیا بهتر نیست به جای تعریف خواب و رویای افرادی که نمی شناسیمشان و صد البته بر هیچ کسی هم حجت نیست به بیان اهداف و روایات نورانی اهل بیت علیهم السلام بپردازیم. هدف قیام امام حسین علیه السلام غریب ترین موضوع عزاداریهای ما شده. برادر بزرگ این همه ثوابهایی که شما برای گریه و عزاداری بر امام حسین علیه السلام بیان می کنید باور می کنم که هیچ بلکه از عمق جان یقین دارم اما آیا ما نباید برگردیم و فکر کنیم که چرا عمل به این سادگی باید این قدر ثواب داشته باشد؟!
آری باید فکرکرد و فهمید و به دیگران هم گفت این ثوابها فقط زمانی محقق خواهد شد که ما مانند امام حسین علیه السلام فکر کنیم و عمل کنیم و گرنه با افکار دشمنان امام حسین علیه السلام و رفتارهایی شبیه رفتار آنان به هیچ ثوابی نمی رسیم که هیچ بلکه از راه نورانی ائمه اطهار علیهم السلام روز به روز دورتر می شویم.
ای مداح گرامی که هیچ مطالعه ای نداری در این مورد که کدام نوحه و مرثیه راست است و کدامش ساختگی؟ هر چه سوزناکتر و آهنگین تر هم که نوحه بخوانی به کعبه مقصود راه نمی بریم و سر از ناکجاآباد در آوریم.

ویرایش متن و محتوی به دست فاضل گرامی
 جناب آقای سید حسن موسوی(حفظه الله)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۹
محمدرضا فرضی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی