وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی
عابدان از گناه توبه کنند
عارفان از عبادت استغفار

نشانی در بلاگفا : http://mrfarzi.blogfa.com

کانال: https://t.me/erfaan_amali
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات


شیوه سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب یکی از شیوه های «آموزشی پژوهشی» و «پژوهش محور» توسط نمایندگان ملت تعیین شد.
یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
تصویب شیوه‌های سنجش و پذیرش دانشجو با محوریت آ‌موزشی پژوهشی در مقطع دکتری
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 6 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با 113 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر ماده 5 طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب کردند.

براساس این ماده سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب یکی از شیوه های «آموزشی پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می شود:

الف – دکتری آموزشی – پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی – پژوهشی براساس معیارهای زیر صورت می گیرد:
1- آزمون های متمرکز (50 درصد)
2- سوابق آ‌موزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)
ب – دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور براساس معیارهای زیر صورت می گیرد:
1- آزمون های متمرکز (30 درصد)
2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)
4- تهیه طرح واره (20 درصد)

تبصره 1- برگزاری آزمون های متمرکز زیر نظر هر یک از وزارتین و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود. شورا می تواند با لحاظ بند (ت) ماده یک از ظرفیت دانشگاه های کشور اعم از دولتی و غیر دولتی در برگزاری آزمون متمرکز استفاده نماید.

تبصره 2- هر یک از وزارتین مکلفند در چهارچوب آمایش آموزش عالی کشور، سالانه نسبت به تعیین سقف ظرفیت مجاز پذیرش دانشجو برای تمامی رشته محل های مورد تأیید شورای گسترش خود اقدام نماید.

تبصره 3- طرح های موضوع بند 4 دکتری پژوهش محور باید در جهت رفع یکی از مشکلات ملی باشد و به تصویب دستگاه اجرایی ذیربط رسیده باشد.

تبصره 4- شورای سنجش و پذیرش دانشجو می تواند هر سه سال یکبار نسبت به اضافه نمودن معیارهای دیگر و تعدیل حداکثر 10 درصد معیارهای موجود اقدام نماید. زمان اعمال این تغییرات حداقل یک سال پس از اعلام عمومی آن است.

گفتنی است در جریان بررسی ماده الحاقی ماده 5 و پس از طرح شبهات نمایندگان مجلس، دکتر علی لاریجانی با طرح ابهام در رابطه با تبصره 2 این ماده ارجاع آن را به رأی نمایندگان گذاشت که در نهایت با 140 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارجاع گردید.
براساس ماده الحاقی ماده 5 طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور سهمیه های مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دوره های تحصیلات تکمیلی کماکان به قوت خود باقی است.

تبصره 1- افرادی که براساس قوانین و مقررات جاری کشور از شرکت در آزمون ورودی دوره های تحصیلات تکمیلی معاف شمرده شده اند، از شمول این قانون مستثنی هستند.

تبصره 2 – سهمیه بسیجیان فعال مصوب هیأت وزیران مشمول این قانون می باشد./  
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۷
محمدرضا فرضی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی