وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی
عابدان از گناه توبه کنند
عارفان از عبادت استغفار

نشانی در بلاگفا : http://mrfarzi.blogfa.com

کانال: https://t.me/erfaan_amali
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات


نام فایل :سرود اذا ما قال لی ربی

 

.::متن عربی نشید::.

إذا ما قال لی ربی أما استحییت تعصینی ..؟

وتُـخفی الذنبَ عن خلقی وبالعصیانِ تأتینی

فکیف أجیبُ یا ویحی ومن ذا سوف یحمینی؟

أُسلی النفس بالآمالِ من حینٍ الى حینی ..

وأنسى ما وراء الموت ماذا سوف تکفینی

کأنی قد ضّمنتُ العیش لیس الموت یاتینی

وجاءت سکرة الموت الشدیدة من سیحمینی؟

نظرتُ الى الوُجوهِ ألیـس منهُم من سیفدینـــی؟

سأُسأل ما الذی قدمت فی دُنیای ینجینی

فکیف إجابتی من بعد ما فرطت فی دینی

ویا ویحی ألــــم أسمع کلام الله یدعونی؟

ألــــم أسمع بما قد جاء فی قاف ویسِینی

ألــم أسمع بیوم الحشر یوم الجمع والدینی

ألـــم أسمع مُنادی الموت یدعونی ینادینی

فیا ربــــاه عبدُ تــائبُ من ذا سیأوینی ؟

سوى رب غفور واسعُ للحقِ یهدینی

أتیتُ إلیکَ فارحمنی وثقــّـل فی موازینی

وخفَف فی جزائی أنتَ أرجـى من یجازینی

 

.::متن فارسی نشید::.

اگر پرودگار از من بپرسد شرم نکردی عصیان نمودی؟
و گناهت را از آفریدگانم پنهان کردی
و باکوله باری از گناهان سراغم آمدی
چگونه پاسخ دهم؟ ای وای بر من...
و چه کسی پشتیبانم باشد؟
هر از چند گاهی نفسم را با آروزها امید می بخشم
و دنیای پس از مرگ را از یاد برده ام
که آنجا چه چیز به دادم می رسد؟
گویی زندگی من تضمینی است و مرگ به سراغم نمی آید
و سختی های شدید دم مرگ آمد
کیست که از من پشتیبانی کند؟
به چهرها می نگرم کسی نیست که به من ایثار کند؟
می پرسند: چه چیزی در دنیا فرستاده ام که مرا رهایی بخشد؟
چه پاسخی بدهم وقتی در دینم کوتاهی کرده ام؟
وای بر من! آیا کلام خدا را نشیدم که مرا فرا می خواند؟
آیا معانی سوره های قاف و یاسین را نشنیده گرفتم؟
آّیا در مرود روز حشر چیزی نشنیده ام؟
که روز جمع شدن و پاداش و جزا است
آیا منادی مرگ را نشنیدم که مرا به سوی خود فرا می خواند؟
ای پروردگارم!چه کسی بنده ی توبه کننده را پناه می دهد؟
بجز خدایی بخشاینده که بر حق است و رهنمونم می کند
به درگاهت آمده ام مرحمت کن و کارنامه ی نیکی ام را سنگین فرما
و عقوبتم را سبک کن که تو بهترین پاداش دهنده ای
و عقوبتم را سبک کن که تو بهترین پاداش دهنده ای

.::متن انگلیسی نشید::.

?..If the Lord told me The ............... the Tasana
 And hide guilt from congenital and disobedience comes to me
How can I answer O Yahya and this will protect me?

....................Asli hopes of self while to

I forget what behind the death Why Tkvana will

Live as if I have ensured not enough death

Death came Sakra severe Who will protect me??

I looked at the faces of Alice them Sfitana?

I'll ask what made in worldly affairs ینجینی the

How can my answer after what wastes in religious

Weah and Yahya pain I hear the word of God calling me??

Did I hear what came in the S Lewis

Did I hear death call me Inadea the crier

Via Oh Abdul repentant from The Saawyne?

But the Lord is Forgiving and wide to the right Ahdeign

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۰
محمدرضا فرضی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی