وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی
عابدان از گناه توبه کنند
عارفان از عبادت استغفار

نشانی در بلاگفا : http://mrfarzi.blogfa.com

کانال: https://t.me/erfaan_amali
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

کتاب آموزش پودمانی مبانی عرفان اسلامی

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۴۶ ق.ظ

به گزارش سرویس علمی- فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، این اثر کتابی درسی در حوزه عرفان اسلامی است که برای آموزش های غیر ضروری و به صورت پودمانی و خود آموز شکل گرفته است.

نگارنده در این کتاب کوشیده است با استفاده از ابزارهای مختلف ساده سازی و تفهیم، همانند ارائه کلیشه ها، جدول ها، نمودارها، پی نوشت ها و خلاصه درس و پرسش های هر درس، درک و فهم مهمترین مباحث عرفانی را برای تعداد بیشتری از مخاطبان فراهم آورده و راه را برای مشتاقان هموارتر سازد. وی بر این باور است که اگر این اثر توسط استاد و در مرکز آموزشی ارائه شود، با توفیق بیشتری همراه خواهد بود.

ساختار این متن آموزشی بر شانزده درس استوار شده است. در دو درس نخست که مقدمه سایر مباحث به شمار می آید، واژگان عرفان و تصوف و ابعاد علمی، نظری، ادبی، تربیتی و اجتماعی عرفان اسلامی تبیین می شود.

پس از آن درس های سوم، چهارم و پنجم تاریخ مختصری را از آغاز تاکنون عرفان ارائه می کنند.

درس ششم به روش شناسی عرفان اسلامی می پردازد و دیدگاه عرفا را در کاربرد روش های شهودی، عقلی و نقلی در عرفان عملی و نظری شرح می دهد.


15

از درس هفتم تا چهاردهم که غالبابه عرفان نظری و عملی اختصاص یافته است، این مباحث به چشم می خورد: وحدت شخصی وجود، تمثیل ها و براهین آن، هستی شناسی هستی و ظهرو، تبیین حقیقت تعین های حقی و خلقی، تشریح اسمای الهی و اعیان ثابته ازنگاه عرفا، حقیقت سیر و سلوک، مقام ها و ساختار های سلوک، حقیقت ریاضت، عشق، فنا، کشف، کرامات، شطحیات و ... .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی