وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی

ادبی ؛ عرفانی و ...

وب نوشتهای عرفانی و ادبی
عابدان از گناه توبه کنند
عارفان از عبادت استغفار

نشانی در بلاگفا : http://mrfarzi.blogfa.com

کانال: https://t.me/erfaan_amali
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

نصایح اخلاقی حضرت علامه حسن زاده

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ق.ظ

 راز را باید پوشیده داشت که در آشکارا شدنش درد سر دراز است.
راهرو باید چنان رند باشد که رندان را به بازى گیرد، و بدانسان جا گرفته و سنگین که سبکساران و سبکسران سر خویش گیرند و راه خود در پیش، که رازدارى پیشه دوستان خدا است.
چاره‏ اى جز زیستن با مردم و راهى جز ساختن با آنان نیست، ولى دل را به دست دلدار ده و آزاد باش و سر را به پاى دوست نه و شاد باش. دیده به درگاهش بدار تا چشم روشنت روشنتر شود، و دست امید به پیشگاهش بر تا جان خرّمت خرّمتر گردد.
این یار است که قد برافراخت و چهره برافروخت و کار خود ساخت و خرمن ما بسوخت.
شوریدگان لب فرو بستند و دیده بدو دوختند، و خردمندان سر به گریبان سرگردانى فرو بردند و در دریاى ژرف بى ‏پایان هستى جز شکنج و گره آب ندیدند.
آقاى من بر خود ببال که گداى ره‏نشین آن شاهى، و از کسى منال که در سنگر استوار آن بنده ‏پرور جهان پناهى، آن‏که دردها را درمان کند و تشنگان را سیراب و خستگان را آسایش دهد و شوریدگان را نوازش کند و آوارگان را پناه دهد.
همه مى ‏روند و نمى‏ دانند با خود چه مى ‏برند، خنک آن‏که دفتر هستیش را بگشود و از روزنامه کارهایش آگاه شد. و چون هرکسى کشته چند ساله زندگى خود است، دل مردگان از مرگ هراس دارند و از کشتزار خود بیزارند؛ و زنده‏ دلان از کشت خود سپاسگزارند و به پروردگار خود امیدوار.


برگرفته شده از tajaliazam.blog.ir

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۵
محمدرضا فرضی

علامه حسن زاده آملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی